Voor iedere stap in je carrière!

Op ons kantoor in Brussel hebben wij regelmatig nieuwe mensen nodig. Staat u aan het begin van uw carrière of juist toe aan een volgende stap? Voor elk kunnen we een gepaste vacature hebben. Check ze hieronder.

Interesse in één van onze vacatures? We horen graag van je!

Bekijk onze openstaande vacatures hier!

 

Car claims Advisor


ARAG SE is één van de belangrijkste gespecialiseerde rechtsbijstandsverzekeraars, is ruim 80 jaar actief op internationaal niveau en beschikt over niet minder dat 17 zetels in Europa, de Verenigde Staten en Canada.
ARAG heeft de ambitie om de Belgische burger op elk moment van zijn leven te beschermen door hem te informeren over de juridische aspecten die van invloed kunnen zijn op hem en indien nodig door hem te begeleiden bij het oplossen van een geschil. We zijn op zoek naar mensen die ons kunnen helpen in het realiseren hiervan en dit is voor u een uitgelezen kans om deel uit te maken van een internationaal familiebedrijf.
De Belgische Branch, gelegen in Brussel centrum, is op zoek naar een “Car Claims advisor” met een focus op klantenservice.
Functieomschrijving
Als nieuwe collega zal je nauwe contacten onderhouden met onze Nederlandstalige makelaars. Je krijgt te maken met schadegevallen in zeer diverse domeinen: je analyseert de situatie en je onderneemt de nodige stappen om tot een snelle oplossing te komen. Hierbij zorg jij er in de eerste plaats voor dat de belangen van onze verzekerden niet in het gedrang komen. Je bent dus een belangrijke tussenpersoon in het beheer van een schadedossier. Je hebt veelvuldige contacten met de makelaars, cliënten, experts en advocaten aan de ene kant en met alle mogelijke tegenpartijen (andere verzekeringsbedrijven, experts, advocaten van de tegenpartij, enz.) aan de andere kant. Duidelijke en snelle communicatie is dan ook van zeer groot belang in de succesvolle afhandeling van een schadedossier.
Profiel
• Bachelor in bedrijfsmanagement met specialisatie in financie-en verzekeringswezen en/of ervaring van 3-5 jaar in een gelijkaardige functie.
• Talenkennis : Nederlands.
• Overtuigend "communicator" die graag gebruik maakt van de telefoon en die daarnaast zijn
• vlotte pen aanwendt om brieven of mails te schrijven.
• Enige commerciële feeling is belangrijk want er zijn veelvuldige contacten met onze cliënten (verzekerden en makelaars).
• Pro-actief met zin voor initiatief en nieuwe uitdagingen.
• Vlot kunnen werken met MS-Office Excel, Word) en MS-Outlook is absoluut noodzakelijk.
Aanbod
- Een aangename werksfeer, in een bedrijf op mensenmaat, een toekomstgerichte KMO.
- Een jong en dynamisch team, agile, motor voor veranderingen.
- Een sterke opleiding in Rechtsbijstandsverzekeringen.
- Een aantrekkelijk loon en arbeidsvoorwaarden met extra-legale voordelen.
- Een participatieve bedrijfscultuur waar de menselijke aspecten en het evenwicht privé-werk erkend worden als belangrijk.
- Een aangename werkomgeving, centraal gelegen in Brussel, dichtbij openbaar vervoer, fitness zaal en andere faciliteiten zijn beschikbaar in het gebouw zelf.

Front-end Developer

ORGANISATION

ARAG SE is one of the largest specialized Legal Protection insurers active internationally.

Our company goal is to make legal aid available for everyone. We seek people who are willing to contribute in reaching this goal and this is for you a wonderful opportunity to join a family owned global company.

The Belgian branch, located in the center of Brussels, is actually looking for a Front-end Developer.

Are you intrested to become part of a small IT team of experts.
Do you have the passion and experience to develop and transform web applications.
Do you want to work for an international group then ARAG could be the fit for you.
As Front-end Developer you will directly reports to the IT Manager.


RESPONSIBILITIES

- Responsible for the front-end development on our internal and external web applications.
- 3e line support for our web applications.
- Ensures that the programs follow the security requirements of the ARAG group regulations.
- Create and replace our current B2B and B2C web applications.


SKILLS / EXPERIENCE

- Bachelor / Degree in Computer Science or equivalent.
- 2 years of experience as frontend developer
- Experience with
▪ HTML
▪ Responsive UI
▪ CSS [Bootstrap/SASS]
▪ Java script [React] Typescript
▪ GIT - Additional valued experience is a plus
▪ Database designs ▪ Integrate external and internal Rest-APIs
▪ knowledge of Java [spring] and/or Ruby [Ruby on rails] - Languages: French or Dutch / English
- Analytical mindset
- Good communication skills both written and oral
- Ability to work independently and within a team

Medior Accountant


ORGANISATION


The Medior Accountant is part of the the Statutory Accounting team which is responsible for the accounting activities, the cash activities, the tax activities and the support in reporting activities. He/She is accountable for ensuring completeness, accuracy and reliability of all booking entries and for continuously challenging and improving existing processes.
The Medior Accountant reports to the Finance Manager and provides support to the team.



RESPONSABILITIES


The Medior Accountant is responsible for the following tasks, He/She :

- Provides assistance to ensures compliance with current regulations applicable for the branch, including group accounting guidelines and secures timely closing activities.
- Is responsible for regular financial data quality reviews and recurrent local and group reporting requirements.
- Supervises and prepares all tax and fiscal activities and continuously looks for improvements.
- Assists in monitoring cash management (banks and cash position) and provides guidelines or recommendations.
- Manages the accounting software by updating journals, improving processes and working in close relationship with the provider to keep ARAG’s version updated.
- Assists the team with recurrent tasks in their operational and daily work.

EXPERIENCE

- Master in Accounting; or equivalent combination of education and experience.
- 3 to 5 years of work experience in an accounting role.
- Certifications in accounting (CPA, CMA, others) are a plus.
- Experience with accounting techniques (Local Gaap, statutory consolidation, payroll, tax declaration etc.) and regulations.
- Languages : FR or NL, good knowledge of EN is a plus.
- Very good knowledge of MS Office skills and accounting applications
- Excellent command of office tools (MS Office) and particularly familiar with Excel
- Rigorous and customer-oriented, proactive approach, identifies and solves problems
- Strong analytical abilities combined with openness to new ideas and new ways of thinking

Senior System engineer


ORGANISATION

ARAG SE is one of the largest specialized Legal Protection insurers active internationally.

Our company goal is to make legal aid available for everyone. We seek people who are willing to contribute in reaching this goal and this is for you a wonderful opportunity to join a family owned global company.

The Belgian branch, located in the center of Brussels, is actually looking for a Senior System Engineer. As System engineer you will directly reports to the IT Manager.

Are you interested to become part of a small IT team of experts ?
Do you have the passion and experience for virtual and hybride infrastructure ?
Do you want to work for an international group ? then ARAG could be the fit for you.

RESPONSABILITIES

- Responsible for the day to day management and the maintenance of the IT infrastructure in order to ensure reliability, availability and performance.
- Ensures that the entire IT infrastructure respects the standards and requirements of the ARAG group regulations.
- Lead infrastructure projects and small changes.
- Supports the employees to use the IT tools in a best way and assures their second line helpdesk in case of problems.

EXPERIENCE

- Bachelor / Degree in Computer Science or equivalent.
- 5 years of experience as system engineer - Experience in with on-premise, hybrid & cloud installations
- Technical knowledge
▪ MS Server
▪ Linux
▪ VMware / Hyper-V
▪ Azure
▪ Firewall - Application knowledge
▪ Database (DB2, SQL)
▪ Scripting languages – Powershell, Shell script - Languages: French or Dutch / English.
- Analytical mindset
- Good communication skills both written and oral
- Ability to work independently and within a team

Jurist- Schadebeheerder


ARAG SE is één van de belangrijkste gespecialiseerde rechtsbijstandsverzekeraars, is ruim 80 jaar actief op internationaal niveau en beschikt over niet minder dat 17 zetels in Europa, de Verenigde Staten en Canada.
ARAG heeft de ambitie om de Belgische burger op elk moment van zijn leven te beschermen door hem te informeren over de juridische aspecten die van invloed kunnen zijn op hem en indien nodig door hem te begeleiden bij het oplossen van een geschil. We zijn op zoek naar mensen die ons kunnen helpen in het realiseren hiervan en dit is voor u een uitgelezen kans om deel uit te maken van een internationaal familiebedrijf.
De Belgische Branch, gelegen in Brussel centrum, is op zoek naar een “Jurist-schadebeheerder” met een focus op klantenservice.

TAKEN

• Een efficiënt en klantgericht schadebeheer is het uithangbord van ARAG. Als beheerder zorg jij ervoor dat de belangen van onze verzekerden optimaal worden verdedigd.
• Je zal deel uitmaken van het team “Legal Claims” dat onze Nederlandstalige makelaars bedient. Je hebt ook als missie om een vertrouwensrelatie op te bouwen met deze makelaars en deze te ontwikkelen.
• ARAG biedt je alle troeven om je doelstellingen te kunnen realiseren : een onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraar met wereldfaam, naambekendheid, een verzekeringsaanbod met ijzersterke waarborgen dat beantwoordt aan de concrete marktvraag. Voor de excellente dienstverlening aan onze partners en cliënten zorg jij zelf want op een snelle en efficiënte wijze handel je de schadedossiers af tot ieders tevredenheid.

PROFIEL

- Licentiaat of Master in Rechten. Een (eerste) ervaring in de verzekeringssector en/of in schadebeheer is een meerwaarde.
- Je hebt een ervaring van minimum 3 jaar aan de balie.
- Je bent een overtuigende "communicator": je maakt graag gebruik van de telefoon en daarnaast heb je een vlotte pen.
- In het beheer van je dossiers wacht je niet af; je treedt pro-actief op en je toont zin voor initiatief. Bovendien schrikt een gezonde dosis stress je niet af.
- Je werkt vlot met MS-Office (Excel, Word) en MS-Outlook.
- Kennis van het Frans is een troef.

ONS AANBOD

- Een aangename werksfeer, in een bedrijf op mensenmaat, een toekomstgerichte KMO.
- Een jong en dynamisch team, agile, motor voor veranderingen.
- Een sterke opleiding in Rechtsbijstandsverzekeringen.
- Een aantrekkelijk loon en arbeidsvoorwaarden met extra-legale voordelen.
- Een participatieve bedrijfscultuur waar de menselijke aspecten en het evenwicht privé-werk erkend worden als belangrijk.
- Een aangename werkomgeving, centraal gelegen in Brussel, dichtbij openbaar vervoer, fitness zaal en andere faciliteiten zijn beschikbaar in het gebouw zelf.

Spontane sollicitatie

Als onderneming met een eigen cultuur past ARAG ook bepaalde basisprincipes toe. Ongeacht de Branch in de verschillende landen waar ARAG actief is, werken wij volgens dezelfde doelstellingen, die bekend staan als de ARAG Essentials. Deze worden hieronder kort toegelicht:

Opening
Communicatie als kans

- Een open en eerlijke dialoog is erg belangrijk voor ons. We benaderen problemen direct en zoeken samen naar een werkbare oplossing.
- Het internationale karakter van ARAG is een van onze sterke punten. Door openlijk met elkaar te communiceren kunnen we leren om samen sterker te zijn.
- "Eenheid in verscheidenheid" is een belangrijke richtlijn voor ons. We zijn er trots op dat we onder de paraplu van ARAG mensen uit verschillende landen bij elkaar brengen en hen in staat stellen om over de landsgrenzen heen uitstekend samen te werken.
- We zien elke verandering als een kans. Wij staan open voor nieuwe ideeën en ontwikkelingen en kunnen daar snel en flexibel op reageren. Onze organisatie kan alleen groeien en verbeteren als we verandering accepteren.

Baanbrekende geest
Zoeken naar vooruitgang

- Ten tijde van de oprichting in 1935 was ARAG een pionier op het gebied van rechtsbijstandverzekeringen, omdat het alle burgers voor het eerst in de geschiedenis in staat stelde hun rechten te doen gelden, ongeacht hun financiële situatie.
- Deze pioniersgeest onderscheidt ons vandaag de dag nog steeds. Het is met passie en betrokkenheid dat we nieuwe producten en diensten ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van onze klanten.
- Dit maakt ons tot een kwaliteitsvolle en innovatieve verzekeraar in elke markt. We proberen voortdurend te verbeteren en weigeren te rusten op wat we in het verleden hebben bereikt.
- Het betreden van nieuwe markten maakt deel uit van de charme van het ondernemerschap. Wij overtuigen door de kwaliteit van onze dienstverlening en het innovatieve karakter van onze producten, waardoor onze klanten zeer loyaal zijn.

Helderziendheid
Verder kijken dan de volgende dag

- Wij bereiden ARAG voor op de toekomst, met bijzondere nadruk op het behoud van onze onafhankelijkheid en financiële kracht.
- De groep is de laatste jaren dan ook aanzienlijk veranderd. Onze bereidheid om verandering te accepteren is een van onze grote krachten. Als onafhankelijk familiebedrijf kunnen we plannen maken voor de lange termijn en een duurzame strategie implementeren.
- Wij vervullen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid in het kader van een duurzaam en verantwoord beheer.
- Onze innovatieve producten houden ons een stap voor op de concurrentie. Een korte rapportagelijn en nauwe banden met onze internationale eenheden stellen ons in staat om snel, direct en flexibel te reageren op verschillende ontwikkelingen in de economie, de maatschappij en de markten.

Discipline
Succes door professionaliteit

- ARAG is een familiebedrijf en een veeleisende werkgever. Wij verwachten van onze medewerkers een hoge mate van betrokkenheid, kwaliteit en prestatie. In ruil daarvoor biedt onze groep een diverse en gevarieerde werkomgeving.
- De behoeften en verwachtingen van onze klanten staan centraal. We staan dus altijd klaar om te luisteren en te helpen door attent en behulpzaam te zijn, waar en wanneer dan ook.
- We leggen ook grote nadruk op efficiëntie en kostenbewustzijn. Om onze groei- en winstdoelstellingen te bereiken, analyseren en meten we voortdurend onze prestaties.
- Onze acties worden gekenmerkt door een hoge mate van professionaliteit. We houden ons altijd aan afspraken en deadlines.

Dynamiek

Het vrijgeven van energie

- We zijn resultaatgericht, vastberaden en volhardend. Initiatieven nemen in het belang van onze klanten en onze organisatie is een van onze grootste troeven.
- De teamgeest - vooral over de nationale grenzen heen - is voor ons van het grootste belang. We kunnen veel van elkaar leren en geweldige dingen bereiken door nauw samen te werken.
- Van ieder individu wordt verwacht dat hij of zij zijn of haar vaardigheden en talenten inzet ten behoeve van de productieve gemeenschap. Ieder individu is in staat om iets te bereiken en persoonlijk initiatief is altijd welkom, omdat goede ideeën en de moed om "buiten de gebaande paden te denken" ons af en toe helpen om vooruit te komen.
- We stellen allemaal onze persoonlijke en professionele ontwikkeling ten dienste van onze organisatie.

Fair-play
Respectvolle interactie

We accepteren culturele verschillen en zien ze als een bron van wederzijdse verrijking. We leren van elkaar en benaderen elkaar openlijk.
- Barrières kunnen gemakkelijk worden overwonnen door het tonen van wederzijds begrip, toegankelijkheid en goodwill.
- Gelijke kansen op professionele ontwikkeling zijn voor ons vanzelfsprekend. Ongeacht de specifieke professionele context - functie, werkplek, verantwoordelijkheden bijvoorbeeld - en persoonlijke omstandigheden, zoals burgerlijke staat, sociale achtergrond of opleidingsniveau, krijgen alle werknemers dezelfde kansen. Er wordt geen rekening gehouden met geslacht en leeftijd bij het overwegen van mogelijkheden voor zelfontplooiing.
- Een goede balans tussen werk en privéleven is voor ARAG essentieel.

Als u zich met deze doelstellingen identificeert, ontvangen wij graag uw spontane sollicitatie. Stuur uw CV en sollicitatiebrief met de ARAG Essentials. Vertel ons hoe u bij ARAG past en wat u voor het bedrijf kunt betekenen

Waarom werken bij ARAG?

ARAG is veel meer dan een verzekeraar. Naast rechtsbijstandproducten voor particulieren en ondernemers bieden wij onze klant gratis preventief advies. Als medewerker van ARAG sta jij, los van afdeling of functie, in dienst van onze klant die niets dan het beste verwacht. En meer.

Kortom, ARAG staat voor inzicht, gemoedsrust en zekerheid – op een persoonlijke, professionele en positieve manier. Herken jij je hierin? Reageer op één van onze vacatures of stuur ons een spontane sollicitatie.

ARAG Internationaal

ARAG is een gespecialiseerde rechtsbijstandsverzekeraar met decennia ervaring. De ARAG-groep werd in 1935 opgericht in Duitsland. Vandaag zijn we aanwezig in de meeste Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. In België is ARAG actief sinds 1965. Onze klant rekent dus op een grote internationale speler met een sterke lokale verankering – de garantie op een verzekeraar die dicht bij zijn klant staat.