Interview met Stéphane Pondeville, onze Business Advisor voor de regio Brussel

Hoe verloopt jouw gemiddelde werkdag?

Stéphane Pondeville: Ik sta elke dag op om 6u45 want ik heb nog een dochtertje van 4 dat al mijn aandacht opeist. Daarna drink ik een koffie en bereid ik me voor op mijn werkdag.

Mijn eerste makelaarsbezoek begint in principe om 9u00. Daarna werk ik mijn andere makelaarsbezoeken af en blijf ik per e-mail of per telefoon bereikbaar voor allerhande. Het gebeurt ook dat ik op bepaalde dagen met een makelaar-partner mee ga op klantenbezoek om een offerte te verdedigen bij een zelfstandige of KMO (het gaat immers om een complex product dat niet goed gekend is bij het grote publiek).

Ik probeer meestal ten laatste rond 17u30 thuis te zijn, want dan begint mijn « tweede dagtaak », met name mijn administratief werk (e-mail beheer, opmaak van offertes, opvolging van dossiers, verslag van de afgelegde bezoeken, planning van afspraken, enz.).

Ik ben tevens bestuurder van GACI, een groepering van onafhankelijke makelaars. We komen één keer per maand samen om over actuele onderwerpen te spreken.

Je bent een uitermate vriendelijk en goedlachs persoon die steeds lacht, wat erg gewaardeerd wordt door iedereen. Wat is je motivatie?

Stéphane : als dat het beeld is dat men van mij heeft, dan doet mij dat plezier! Mijn vriendelijke en goedlachse kant komt misschien voort uit mijn Italiaanse roots. Ik hou van mijn job en de motivatie komt dus vanzelf. Ik ben altijd mezelf geweest. Ik hou van menselijk contact en blijf ervan overtuigd dat dit de sleutel is tot het succes met onze partners.

Is er een moment in je professioneel leven dat je nooit zal vergeten?

Stéphane: Het is vrij moeilijk voor mij om op deze vraag te antwoorden want ik vind dat alle vriendschappelijke momenten met mijn collega’s voor mij kostbare momenten zijn. Als ik echter één concrete gebeurtenis zou moeten kiezen, dan zou ik, denk ik, een residentieel seminarie noemen, dat 12 jaar geleden plaatsvond, met heel het commerciële team. Dat was een moment waarop er heel veel plezier is gemaakt en een soort samenhorigheid heerste die destijds de teamgeest heeft versterkt.

De overgang van de interne naar de externe dienst was eveneens een kantelmoment in mijn professionele carrière.

Hoeveel jaar werk je al in het bedrijf en heb je de functie van Business Advisor altijd al uitgeoefend?

Stéphane: Ik werk al 26 jaar voor ARAG. Ik ben begonnen als « productie » beheerder. Toen al hield ik het meest van telefonische contacten en het contact met de makelaars. In september 2001 heb ik dan gekozen voor de functie van inspecteur, een functie die 3 jaar geleden omgedoopt werd tot « Business Advisor » en die nog beter onze rol weerspiegelt, met name onze rol van adviseur, expert in een materie die niet gemakkelijk is om te beheersen.

Hoe zie jij jezelf werken voor ARAG?

Stéphane: ARAG is mijn eerste werkgever geweest en ik heb altijd al de werksfeer enorm gewaardeerd die er in het bedrijf hangt. In onze functie van BA, zijn we een een beetje zoals bestuurders van een bedrijf. Ik sta volledig autonoom in voor ongeveer 250 makelaars. Ik heb de mogelijkheid om mijn dagen in te delen volledig zoals ik dat zelf wil. Ik hou enorm van deze flexibiliteit in mijn werk. Ik probeer elke dag het maximum van mezelf te geven, mezelf te overtreffen en ik probeer ook om zoveel mogelijk beschikbaar te zijn (het gebeurt dat ik nog om 9u ‘s avonds de telefoon opneem om een makelaar verder te helpen). Ik denk dat ik kan zeggen dat er geel bloed door mijn aderen stroomt!

Stéphane Pondeville, Business Advisor

COOKIES OP ARAG.BE

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, gebruiken wij verschillende soorten cookies. U vindt alle informatie, ook over de mogelijkheden om deze te blokkeren, in de tekst over ons vertrouwelijkheidsbeleid.